24 juli 2017

Personlig färganalys - Dark autumn

För ca en månad sedan gjorde jag en personlig färganalys. Jag är ju lite av en färgnörd, men jag tror att det passar alla. Det är en analys som tar lite tid och kostar en slant, men jag kan tycka att det är så värt det. Jag fick min visserligen gratis (privat, ej sponsrat) eftersom Sofia som gör detta behövde några att öva på för att bli certifierad konsult.

Målet med analysen är att få fram en färgpalett som man vet att man passar i. Perfekt att ta med när man handlar kläder för att slippa vara osäker på om det är rätt eller inte. Jag blev själv förvånad över vilken stor skillnad det var mellan olika färger. Vissa färger gjorde mig grå och trist. Medan andra verkligen lyste upp och gav liv, precis som i färgen nedan. Kanske svårt att se när man inte har något annat att jämföra med, men tro mig denna färgen är jag kär i ;-)
 Eftersom man aldrig ändrar sina färger kan man ha samma färger livet ut, det är alltså en långsiktig investering. Det minskar risken för felköp och bidrar därmed till ett mer hållbart shoppingmönster. Färgerna kan återspegla t.ex nagellack, skor, kläder och smink (smink bör dock inte matchas direkt mot färgprovet då de ofta blir annorlunda på huden).

 Jag blev en så kallad Dark Autumn. Jag ska ha varma, mörka och mustiga färger. Nu är det alltså ett bra läge för mig att rensa ut garderoben och hitta lite nytt inför hösten då jag ska börjar arbeta igen. Så jag behöver lite input med hur jag ska göra med de som inte är rätt för mig? Brukar ni sälja kläder ni inte använder eller bara skänka bort? Hur burkar ni köpa kläder begagnat? Ska man sälja på bloppis, instagram eller tradera?

Några nya plagg som passar min färgpalett.



foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...