10 september 2017

Gluten och mjölkfria våfflor

Jag fick en burk hjortronsylt när jag köpte en bärsjal, Woven Wings Geo Walberswick. Perfekt höst och vintersjal. Hjortronsylt passar ju allra bäst till våfflor, så det fick bli våfflor till frukost idag. Dessa går utmärkt att frysa eller att ha med som picknick.


Gluten och mjölkfria våfflor
Ca 8 våfflor

2 dl mandelmjöl
2 dl kokosmjölk (det feta)
4 ägg
2 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
1 tsk vaniljpulver
1 nypa salt

Kokosolja till våffeljärnet

Blanda allt med elvisp, låt stå ca 5min innan du gräddar dem i kokosolja.



foto: Living by Miriam på Instagram
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

2 kommentarer:

  1. Mums för en sådan lyxfrukost - det ska jag nog unna mig till helgen ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är klart man ska ha lite lyx :-)

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...