26 januari 2018

Vattenbaserat Logona nagellack och Remover

Sist jag handlade på Skogsro spa så tänkte jag testa ett nytt nagellack, så jag beställde hem Logona nagellack. Det är ett vattenbaserat och ekologiskt certifierat nagellacket (certifierat enligt BDIH & NaTrue). Här kommer en liten utvärdering, obs ej sponsrat.



+ Färgen är krämig och täcker bra redan vid ett lager, men två är snyggast
+ Finishen är matt vilket jag gillar
+ Den luktar nästintill inga kemikalier eller starka lösningsmedel

- Hållbarheten är tyvärr inte så lång
- Ytan är mjuk och får lätt märken även efter den torkat



Jag har har provat att måla ett separat överlack av ett annat märke, det förlängd hållbarheten något. Men det märket var inte kompatibelt med Logona utan lossnade dagen efter. Ytan blir då också inte längre matt. Men det kanske funkar bättre med Logonas egna Top Coat, någon av er fina läsare som provat?
Jag tyckte dock att deras Nagellacksborttagning Remover funkade väldigt bra till deras egna nagellack, men inte så bra till mitt IDUN lack (5-free) vilket kanske inte är så konstigt. Det luktande heller inte starkt som vanliga removers gör, vilket är väldigt skönt om man är doftkänslig.



foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...