16 februari 2018

Grym High speed Blender från Blendtec 625

Jag skrev för några år sedan om en ny blender/mixer Kenwood FMP250 som jag köpte, se här. Den har fungerat okey, men inte varit helt hundra som mixer. Matberedar delen har var bra, dock används den delen rätt sällan av mig. Störst nackdel för mixern har varit att den inte mixar så där perfekt fluffigt och att man måste ta isär en massa delar när man diskar. Plast kannan har också gått sönder, fick sprickor i botten, men jag fick en ny av leverantören. Den var heller inte så supersnygg på bänken.

 Så runt jul kände jag det var dags för en uppgradering, speciellt med tanke på att jag gör en smoothie typ varje dag. Så under mellandagsrean fyndade jag en Blendtec Blender 625 Polar White. Vilken skillnad.

Utvärdering av Blendtec 625  

Ja den är mer högljudd i och med den kraftiga motorn som krossar allt, till och med hårda frysta jordgubbar.
Det är skönt att slippa ta i sär delar när man diskar, mycket enkel att diska ren.
Man slipper stå och övervaka den. Med ett enkelt tryck på knappen för smoothie så kör den igång ett anpassat program för smoothie och bäst är att när den är klar så stänger den av sig själv.

Det krävs att man lär sig ha i rätt mängd vätska om man har mycket frysta bär eller fryst banan i, annars så fastnar det och blir som en iskaka. Sen är den himla snygg också, mer genomtänkt design i tillbringaren och även locket som är enkelt att ta på och av.

Dock måste jag klaga på en sak, och det är att det vita locket är gjort i ett material som kan suga åt sig färg från t.ex gurkmeja. Så var lite försiktig med det. Jag hade önskat att materialet var lite mer "glatt".

Betyg:

4,5 stjärnor av 5 möjliga. :-)

 



foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...