12 februari 2018

Stickade tofflor med skinnsulor

Min man förbrukar raggsockar på löpande band. De är få som klarar ens några veckor utan att det blir hål i dem på hälen eller under tårna. De senaste vi köpte var nog tyvärr varit de sämsta hittills. Det är svårt när man vill ha naturmaterial som ull och samtidigt hållbart. Men jag tänker, borde man inte kunna blanda i andra fibrer som lin, bambu eller bomull?

Hur som helst så ville jag råda bot på detta lite grann och kom att tänka på ett par tofflor min mormor hade gjort. Jag sökte inspiration på Pinterest och gjorde sedan en förfrågan på Facebook i gruppen ylle och silke. En vän hörde av sig och kunde sticka det jag efterfrågade. Så hon stickade och jag gjorde sulorna av en ekologiskt gravad renskinnshud från Slöjd Detaljer. De blev himla bra och det har ännu inte gått hål på garnet. Enligt min man är det också väldigt bra grepp i dem när man ska springa efter ett litet busfrö.





foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...