19 april 2018

Utvärdering/test av Bärsele från ISARA

Utvärdering/test av ISARAs bärsele

Tillverkare: Isara
Namn: Funky Owl
Köps här.
*Inlägget är i samarbete med Isara.*






Det här är en väldigt lätt och smidig bärsele, när jag vägde den så väger den bara 600gram. Den har många möjligheter och därmed en lång användningstid och tar ganska liten plats. Panelen går att justera på både bredden och höjden. Överlag är det en väldigt genomtänkt bärsele, det känns som de tänkt på nästan allt. Men ingenjör som jag är så är jag lite tveksam till luvan, men den ska jag pröva lite mera. Jag tänker om man vill sätta på den efter att barnet har somnat i bärselen så är det inte så himla enkelt när den knäpps på insidan. Samt att jag saknar en liten fick för mobil, kreditkort eller nyckel om man ska gå en kort sväng och inte vill ha med sig en väska. Men det är inte så många selar som har detta, vad jag vet så är det Soul Sling AnoonA och Tula.
De vadderade axelbanden är relativt smala, jag upplever inte att de klämmer eller skär in i armhålan/bröstet som på Wompat. Axelremmarna går att dra både bakåt och framåt, vilket underlättar om man har orörliga armar och svårt att nå bakåt. Midjebandet är stabilt lite som ett liggunderlag, men utan att bli obekvämt. Axelremmen mellan skuldrorna är lite längre i kortaste läget än t.ex. Tula, detta önskar jag att man kunde dra åt mera.


Vikt rekommendation: Toddler  (8-9kg) - max 20kg.
Material: 100% GOTS certifierad ekologisk bomull
Bäralternativ: rygg eller mage
Tillverkas: Rumänien
Bärselens vikt: ca 600gr

Storlek:
 Panelbredd: max 46 cm bred och ca max 48cm hög

Axelbandet mellan skuldrorna är flexibelt med ett gummiband. Men lite i längsta laget för min smak.



#isarabrandambassador

foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...