14 oktober 2019

Spiral stabilisering - Gravid

Via en gammal lumparkompis så fick jag höra talas om Spiral Stabilisering. Det är relativt okänt i Sverige och än så länge är det inte så många som arbetar med denna form av träning och rehabilitering. Jag har alltid haft lite problem i ländrygg, axlar, vissa leder och spänningshuvudvärk. Under min graviditet förvärras alla dessa symptom och så lägger vi på en smärtsam foglossning. Därför tänkte jag ge detta en chans. För jag vill inte börja med kryckor eller bli sängliggande. Jag bokade in mig hos Andreas på https://evohealth.se för ca 2 veckor sedan.

Jag märker faktiskt redan skillnad. Då jag för ca 2 veckor sedan var ute i trädgården och eldade, vilket är mycket "böja ner och plocka upp ris" rörelser. Efter detta var jag helt slut i ländrygg och hade mycket smärta p.g.a foglossning. Jag fick ligga ner resten av dagen. I Söndags gjorde vi samma sak och jag kände inte alls av det, även om jag tog det lite lugnare denna gången så tror jag tärningen har hjälpt. Så himla skönt. Ser fram emot att se hur det känns om några veckor till.



Jag tänkte skriva lite mer om hur det går och vad det är lite längre fram. Har du provat eller har du några av nedan problem och skulle behöva bli lite friskare och rörligare?

Spiral stabilisering ger dig bättre:  
Hållning, balans och rörlighet
Minskar värk
Kroppkännedom
Gång och löpsteg

Rehabiliterar, avlastar och förebygger: 
Rygg, axlar, höfter, knän, fötter
Ryggskott, diskbråck, artros
Slappnar av spända muskler
Hallux valgus, plattfot
Löparknä, hälsporre
Idiopatisk skolios
Spänningshuvudvärk

Spirala muskelkedjor



foto: livingbymiriam.se, Evohelth.se
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...