26 april 2020

Att sälja kläder begagnat, billiga adressetiketter


Jag har börjat sälja kläder och lite prylar på Tradera. Tidigare så har jag sålt en del barnkläder på barnmarknader/loppis och skänkt massor. Men nu är allt sånt inställt, och när man är föräldraledig så vill jag gärna sälja så jag kan köpa "nytt" som passar vår bebis som växer lite för snabbt.

Mitt bästa tips för att skicka barnkläder, är att köpa billiga mailingbags och jag gillar etiketter för det är enkelt att sätta på och man kan förbereda dem med avsändare. Jag har köpt dessa etiketter för 109kr för 100st och sen är det 8 etiketter per ark så det blir rätt billigt (ca 0,14 kr/st) om man jämför med de jag köpte på Clas Ohlson innan för 1,79kr/st. Helt klart värt det om man säljer kläder, innan sålde jag också läderremmar till Stokke stol men det har jag en liten paus ifrån just nu.

Jag använder sedan den här etikett mallen för att skriva min Avsändaradress uppe i ena hörnet. Då behöver jag vara skriva mottagarens adress för hand. Går lite fortare och blir snyggt.
Jag säljer också (och köper) på facebookgruppen för ylle och silke.

Har du tips för att sälja kläder begagnat?



foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...