20 januari 2013

Ostmacka LCHF

Lchf bröd.
Det blir för mycket att ha en separat matblogg förutom denna och trädgårdsbloggen. För att jag inte ska glömma bort mina egna recept som jag gör så lägger jag in dem här istället. Så det kommer bli lite matlagning a la lchf.

Ostmacka lchf

 
1 ägg
1 dl keso
1 dl mandelmjöl
1 dl proteinpulver
1 msk fiberhusk
1 dl riven ost
25g smör (hackade i småbitar)
en nypa salt

Blanda ägg och keso i en bunke lite fluffigt. Tillsätt resten.
Kleta ut smeten i fyra klickar, ca 3-4mm tjocka på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda i ca 5-7 min tills de fått lite färg.

200*C varmluft
4 bitar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...