30 september 2013

Sveriges Toscana

Måndag igen och nu är kylan verkligen här. Löven singlar ner mot marken och skiftar i gult, orange och rött. Då är det skönt att drömma lite om värmen och sommaren. Bara lite kort, för att sedan njuta lite av hösten igen.  I helgen var jag på Ölands skördefest, självklart kommer jag dela med mig av detta. Så i morgon blir det pumpor och annat höstfint. Kika in då.

I Åhléns senaste klubbtidning fann jag detta fantastiska hem, ett gammalt orangeri, en trädgårdsmästarbostad i Elghammar. Matplatsen är helt underbar, i en rustik stil med sköna gråa väggar och mörka trägolv. Hemmet tillhör Ann Ringstrand grundare av klädmärket Hope. Jag gillar verkligen den här kombinationen som hon fått fram, lantligt med en tusch av industri utan att vara överbelamrat. De vackra stämningsfulla bilder är tagna av Felix Odell. Läs hela reportaget här.




photo Felix Odell (with permission)

4 kommentarer:

  1. Ja, vackert! Sådana hem väcker alltid lusten att rensa hos mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det skönt att rensa ut ibland. Mycket hinner man samla på sig under året :)

      Radera
  2. Vilket vackert hem =) Inspirerande bilder. Ha en toppen dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också gillar, tack det samma! :)

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...