16 november 2013

Kalklitir, matt miljövänlig färg


Få har väl missat den senaste stora blogg-trenden, Kalklitir? För er som kanske inte följer så många bloggar så kan jag berätta att det är en Kalkfärg från Island. Alltså utan lösningsmedel och annat otrevligt, en miljövänlig färg helt enkelt. Som ni förstår tilltalar detta mig. Jag tycker även att Kalklitir har valt ut så snygga nyanser som passar i hela huset. Så jag var bara tvungen att prova. Valet gick till en färg som jag skulle beskriva som ljus/mellangrå. Samt så klart en färgkarta över de övriga färgerna. Det är så svårt att se färgerna på en datorskärm, jag vill ha ett färgprov att se på i dagsljus. Då kan jag jämföra mot andra färger så att jag kan bilda mig en uppfattning om hur färgen kommer upplevas. Dessutom är dessa färger helt matta också något att ha med i beräkningen. Läckert va? Jag skulle vilja gå loss i hela huset och måla allt. Men vi tänkte börja med kaminen nere i Gillestugan. Självklart kommer bilder på det hela.

Hur blev fotografierna nedan? Jag har lite svårt att få till det med nya datorn, säg till om kvalitén är för dålig.



photo by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...