17 november 2013

Kottar, loppisfynd och goda gärningar


I går behövde jag göra något som jag gillar i lugnt och ro, det blev att i eget tempo gå på second hand/loppis. Vad är egentligen skillnaden? Loppis tänker jag mig som något mer tillfälligt, kanske en lada som bara är öppen på sommaren? Hur som var jag på Smyrna kyrkans Second hand, där alla intäkter den dagen gick till tyfonkatastrofen på Filippinerna. Så det kändes ju bra att kunna hjälpa till lite.

Det blev en vacker pinnstol, som de hade tänk slänga!? Men tjejen i kassan såg potentialen och övertygade dem att ha den till försäljning. Det var ju som meningen att den skulle med mig hem. Nu har jag startat upp en vision i huvudet ;) får se om det blir verklighet en dag. Förutom stolen så blev det tre fina emaljskålar från Kockum, lite svenskt hantverk och den söta kotten nedan. Den är i gjutjärn (tung) och jag bara gillar den så mycket nu när det är vinterpynt på gång här hemma. Kopparfatet är ett tidigare loppisfynd och glasvasen "Kotten" är från Svenskt tenn. Den riktiga kotten kommer från en tall som växte utanför en tidigare arbetsplats. Visst är det en fin form på den?

Detta blir mina söndagsbilder, om Fabriken kör med det idag? ;)





photo by Miriam 
Pinnstolen via Instagram @livingbymiriam
Mitt liv, inredning, trädgård, hälsa & anticancer


2 kommentarer:

  1. Men du så snygg den är din pinnstol. Vilket fynd.
    Nej, tror inte fabriken är öppen idag så jag klickar mig runt bland fabrikanterna i alla fall och ser vad ni har för er.
    Ha en skön söndag Miriam :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Jennifer, jag är så nöjd. Hoppas du har lika mycket sol som vi har idag ;) Kram

    SvaraRadera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...