4 december 2013

Inslagna julgranskulor

När vi ändå är inne på att förverkliga idéer så har jag gjort ett julpyssel till. Jag hade tröttnat lite på mina julgranskulor så fick jag en idé att slå in dem i tidningspapper. Först var jag inne på tapetklister, men jag tänkte att det måste finnas ett enklare mindre kladdigt sätt. Jag ville att de skulle se gamla ut, som att de hängt med sedan mormors tid. Så det fick bli Dagens Industri som ju har en liten rosa ton, som ser ut som en gammal blekt tidning. Jag blev mycket nöjd med resultatet, vad tycker ni?


1. Riv loss en lagom bit tidningspapper.
2. Blöt pappret (hanteras varsamt).
3. Lägg det blöta pappret på tex diskbänken och slå försiktigt in kulan.
4. Knyt försiktigt ett litet snöre högst upp.
5. Häng på tork direkt i granen.


Övrigt pynt, genomskinliga julgranskulor i glas från Granit (2012).
Näverhjärtan har jag gjort själv, se hur här.
Snöflinga i trä köpt på second hand.

photo by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...