5 december 2013

Månadens tips på R

Månadens fyra R.
Hos Rackarungar och hos Lilla.U kan vi inspirera varandra genom att deltaga i månadens fyra R, temat för December är:
 månadens Resto | månadens Resmål | månadens Roligaste | månadens Rosa.


Restaurang: blir enkelt, det blir Le Rouge i Gamla Stan, Stockholm. Jag var där för en tag sedan med min älskade mor och syster. Vårt första kom vi fram till, besök ute på fiiiin fin restaurang ihop. Vi var alla grymt nöjda med maten, drinkar, vin och service. Jag provade sniglar, det var inte alls så där läskigt slemmigt som man kan tro. Riktigt gott. Stämningen var mysig och behaglig ljudnivå.  Det var dock lätt att gå fel, både på insidan och utsidan ;-)

1.Visitstockholm.com
2. Le Rouge




Resemål: där skulle jag egentligen också vilja skriva Paris som Rackarungar.  Eftersom samma gäng (jag, mor och syster) planerar en resa dit till våren (jippi!). Men det är ett tag kvar dit så därför väljer jag ett resmål som kommer ske runt jul. Det blir Grövelsjön och familjens stuga i Sågbäcken. Sågbäcken ligger nära Lövåsgården, perfekt för den som älskar att gå på tur på fjället, åka längd eller för barnfamiljen som vill lära sig åka i lite mindre backar. Hos Grövelsjönbooking bokar ni stuga. Det ska bli så skönt att komma upp till friska luften och förhoppningsvis lite mer snö än vi har här på Västkusten. STF har en fin fjällstation på toppen. Grövelsjön ligger några mil norr om Idre i Dalarna.




Roligaste: Måste säga att jag också blev väldigt förtjust i Familjen Hedenhös. Men sen tokgillar jag också Ebbot Lundberg i Så mycket bättre. Nu senast när han badar badkar, helt underbart. Det blir månadens roligaste. Men även hans uttalande: Skulle jag släppa loss min kropp så skulle folk få åka ambulans.
Han är ett geni :)

3. Aftonbladet
4. Skärmdump från Så mycket bättre


Rosa: Här hamnar mina ljust blekrosa julgranskulor jag visade häromdagen, här.
Hoppas ni också deltar i utmaningen.
Kram

Mitt liv, inredning, trädgård, hälsa & anticancer


4 kommentarer:

  1. Ja jösses vad jag skrattade när Ebbot skulle bada tångbad! :-) Vilken syn!
    Vilken härlig vinterbild du visar. Jag vill ha lite snö nu när det är december (men inte storm). Ha det så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja herregud vad han är härlig. Tror det blir snö i morgon iaf här på västkusten ;)

      Radera
  2. Ebbot, Ebbot, Ebbot ~ han är ju galet rolig alltså.
    Och betyder Sounds of our lives så mycket för mig, någon som gått bort älskade dem. Och så är han så där in i bängens rolig. Tänker bara på honom när jag hlr "Release meeee, release my boooody! - hihihi …

    Kul att du vill vara med på våra 4!

    Fin dag,
    Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härlig man att ha fina minnen till och duktig sångare :) Tack det samma Ulrika.

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...