9 februari 2014

Welcome home av Leila

Inredningshjälpen Welcome home av Leila Lindhom och Ulrika Magnusson, boken det talats mycket om på nätet. Jag fick ett erbjudande om att prenumerera på en tidning och få just den boken på köpet. Så eftersom jag hade hört så mycket gott om boken var jag tvungen att slå till. Alla goda recentioneer till trots blev jag först liiite besviken. Men sen när jag gått igenom boken igen så gillar jag den mer. Tror kanske att jag hade väldigt höga förväntningar. Men kanske är det också så att när man har gått lite kurser inom inredningsdesign och belysningsdesign så har man grundkunskapen och vill ha lite mer ;-) Jag är inte på något vis inredningsproffs men jag menar att bastankarna kring inredning finns med och just dessa hade jag lite kunskap om. Boken är väldigt informativ och har lite DIY projekt i olika svårighetsgrad. Stilen är kanske inte helt min heller, mycket lantligt och "new england". Jag hade föredragit lite mer avskalat. Men man kan ju plocka russinen ur kakan så att säga. Endel nya roliga idéer fick jag. Det är också en väldigt snygg bok som man gärna bläddrar i många gånger.  Summa summarum en vacker och trevlig bok med bra grundtips för att kunna inreda sitt hem i en lantlig, New England stil. Tips på möbler (inte funkis), färgval och möblering. Perfekt gåbortpresent.



Snygga funkisfåtöljerna kommer från min sambos mormor och morfar. (De väntar fortfarande på ny klädsel). Den läckra kudden lånar jag av mamma och nu har jag sytt fast kantbandet som var löst.

foto: Living by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...