14 mars 2014

MÅNADENS FYRA på K

Nu har Rackarungarbloggar och Lilla u ett nytt tema på en ny bokstav
Mars: MÅNADENS FYRA på bokstaven K : kök | käk | kändisar | kärlek 




Kök
Åh vad jag drömmer om ett nytt kök. Med bra belysning, rejäla arbetsytor, lådor (inga djupa skåp). Smart förvaring helt enkelt. En gasspis och en balkongdörr ut i det fria. Inspiration hittar man alltid på Pinterest, som ovan kök från IKEA. Se mer i min inspirationsmapp för kök här.


Käk
Snart drar grillsäsongen igång. Det ska bli så härligt. Jag tokälskar verkligen grillad mat. Vet inte om det är något i ryggmärgen sen stenåldern, men gott är det. Ett nytt utekök hade också varit trevlig. Som några av dessa svarta utekök, här. Just nu är jag inne på ost, ost i mängder. Läckra ostchips med lite röra på, som snacks eller förrätt. Jag har dille på frukt, färskt eller som dessa rostade aprikoser med smör i ugnen, serverade med honung och färskost.  Eller kanske en kombination av ost och frukt som ovan. Mer inspiration finner ni i mitt Pinterest album här.


Kändisar
Mitt svagaste område, jag är kass på kändisar och namn. Så jag kan lätt gå förbi någon känd och sen höra min sambo säga "såg du vem det var"? ehh nej. Så här kommer en läcker kändis som man tyvärr inte kan råka springa på på stan. Har ni sett filmen My week with Marilyn?


Kärlek
Störst av allt är kärleken. Eller? Just nu är kärleken stor till livet, familjen och våren. Det är alltid lite lättare att leva på våren. Allt går så mycket enklare när man får energi från solen. Så dessa härliga bilder sammanfattar kärleken till min sambo och solen i ett. Visst är det en härlig känsla i dem?


foto: 
1. IKEA via Pinterest
2. Found on diethood.com via Pinterest
3. Found on oneworldrecipe.com via Pinterest
4. Found on halfbakedharvest.com via Pinterest
5. Found on artnet.com via Pinterest
6. Found on ginakolsrud.typepad.com  via Pinterest

Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...