13 mars 2014

Trådgårdspyssel

Vad underbart det är när man kan pyssla lite i trädgården efter jobbet. Det är fortfarande ljust ute och ibland har man turen att det är vindstilla, som igår. Helt underbart. Jag fortsätter att klippa ner kvistar på perennerna och rensa bort löven som legat som skydd under vintern. Jag har även sett en snigel (!) så mer snigelgodis har jag lagt ut.
Det gäller att titta noga så man inte tar bort något som man vill ha kvar. Som alliumfrön, dessa svarta frön släppte blomman i höstas och nu finner man små, små sköra plantor. Se bilden i mitten. Läs mer om Allium här. Vissa krukor övervintrar jag i rabatten med massor av löv runtom. Som de söta taklökarna, de har haft det gott under löven och är gröna och fina. Lökar med krokus sticker upp här och där. Inser att jag bara har vita och lila lökar. Kanske skulle få ner någon gul också.

Gulltörel, kärleksört, daggkåpa och akleja är på väg upp.


foto: Living by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...