6 april 2014

Hjälp, vi har fått en trädgård!

Hjälp, vi har fått en trädgård! Så tänker säkert många som köper hus, radhus eller sommarstuga. För en tid sedan blev jag kontaktad av fotografen Eva S Andersson som undrade om hon fick fotografera i vår trädgård inför en ny bok. Resultatet som damp ner i brevlådan är boken Hjälp, vi har fått en trädgård! av Erik Sidenbladh. Jag har skummat igenom boken och gillar upplägget. Den tar upp allt från odling, växtval, odjur, tips och trix. Några små bilder från vår trädgård är med, det är himla roligt :-)

Hur hon hitta mig? Jo via tusen trädgårdar där jag skrev om just vad man gör när man flyttar in i ett nytt hus, där avsaknad av gröna fingrar har lett till ett mindre förfall. Så detta blir ett tips för alla er som inte riktigt vet hur eller var man ska börja.

Detta blir mitt söndagsbidrag hos inspirationsfabriken som glädjande nog har öppnat igen :)



foto: Living by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


10 kommentarer:

  1. Vad kul att du är med med din trädgård!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jätte skoj, även om det är några små bilder :) Kram

      Radera
  2. Häftigt! Boken ser ju jättefin ut att döma av omslaget. Jag får nog sikta in mig på den som inflyttningspresent till min bror som nyss köpt hus med vansinnigt avancerad trädgård. Kram Anna Ps.langa gärna över ett par bilder så att jag ser vilka som är från din trädgård ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en perfekt present :) Kanske kan göra ett inlägg med vad som kommer från vår trädgård, bra idé. KRAM på dig, ps, kul att följa dig på pintrest nu också ;)

      Radera
  3. Hej fina!

    Tusen tack för att du bidrog med underbar söndagsbild denna första Fabriken-söndag :) Visst ska det bli kul att mingla runt och både inspirera och inspireras!?

    tina | fabriken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, jätteskoj att det är igång igen. Man kan aldrig få för mkt inspiration :)

      Radera
  4. Så roligt att få ha bilder från sin egna trädgård: )
    Låter som en bra bok.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...