9 juni 2014

Underbart är kort - blommande iris

För säkert 4 år sedan köpte jag en iris. Den växte inge vidare så jag planterat om den, då verkade den i alla fall trivas lite bättre. Men den har aldrig blommat, tiden har gått och i år fick den ordentlig med blad... så även tillslut en blomma :-) Självklart öppnar den sig och blommar under tiden vi är bortresta. Men jag får se den och känna dess underbara doft innan den vissnar ner helt. Visst är det en fantastisk blomma? Tyvärr vet jag inte vad den heter. Vet du får du gärna tipsa mig.


Läs mer om irisar här.

foto: Living by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...