25 september 2014

Sy om en kavaj

Jag har haft den här färgstarka kavajen ett tag, jag gillar verkligen färgen. Men den har trots detta känts lite tråkig. En annan nackdel har varit fodret, som är i polyester. Polyester är inte ett material jag gillar, jag upplever att jag kallsvettas i det, kanske inte så konstigt med tanke på att det är plast.
Huden får inte andas. Så nu fick jag en idé om att ge den en andra chans. Operation "piffa till kavaj":

Jag sprättade upp fodret, sydde upp ärmarna till 3/4 och klippte sedan upp den i ryggen. Så den fick en snygg böjd form i stället, där den är kortare i ryggen i stället för en rak linje. Den blev som ny, men eftersom jag inte orkade sy dit något nytt foder (man kan ju lämna kläder till skräddare också) så får jag se till att snabbt vika ihop den när jag tar av mig den. För den är inte vacker på insidan med axelvaddar, fickor och förstärkningar. Kavajen i original längst ner, tyvärr ser man inte bak och sidan så väl men det var den enda bilden jag hittade.




foto: Living by Miriam
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...