11 oktober 2014

Hemmagjord jordgubbsglass

Hemmagjord jordgubbsglass - lchf ok för de som äter sött.
Det är kanske helt fel säsong, men jag blev så sugen på glass igår kväll. Så jag testade en ny variant av "smet" och den blev riktigt bra. Så jag tänkte dela med mig av den till er. Supergod glass som är sockerfri och utan konstigheter, dessutom ekologisk om man vill. Använd valfri sötning eller uteslut helt, då jordgubbarna är söta i sig. Det blir ungefär 4 lagom portioner eller två stora :-)

2 dl vispgrädde
ca 1,5 dl frysta jordgubbar
1 ägg
1 tsk vaniljpulver
valfri sötning
Jag hade ca 1 tsk honung för jag hade slut på kokossocker, mosade dadlar eller banan hade också varit ett bra alternativ.


Tina bären så att de går att dela med gaffel. Mosa de halvtinade bären och blanda med sötning.
Vispa grädde lite lätt luftigt, inte helt hårt.
Vispa ägget fluffigt och blanda med grädden.
Blanda sedan ner jordgubbarna och vaniljpulvret.
Häll över smeten till glassmaskinen och kör tills den är färdig.




foto: Living by Miriam 
mobil foto
Mitt liv, inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...