28 april 2015

Grönskande trädgård och fridlysta groddjur

De senaste dagarna med regn och sol har gett växtlivet ny energi, det spirar i varenda hörn i trädgården och jag önskar jag hade samma energi. Vinbären har blommor och blad. Paddan har flyttat in, eller vaknat ut sin dvala i växthuset. Visste du att alla Sveriges groddjur är fridlysta? Du kan rapportera in dina fynd hos Naturskyddsföreningen. Jag bygger små trappor åt hen och ställer in ett fat med vatten. Det är hög tid att gödsla nu, tyvärr har jag inte fått tag på hästgödsel i år så det blir guldvatten och köpt kogödsel just nu. Buskar, träd och rabatter behöver lite ny näring för att växa en säsong till.






foto: Living by Miriam


A holistic healthy lifestyle!
Inredning, trädgård, skönhet, mat, hälsa & anticancer




6 kommentarer:

  1. Jag tror till och med att de flesta kräldjur i Sverige är fridlysta - ormar, kopparödlan och amfibier. Måste säga att du verkligen har fotograferat fina foton. Snygga vinklar! Fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det stämmer nog Helena. Tack för den fina komplimangen :-) önskar dig en fortsatt fin dag.

      Radera
  2. Hej!
    Kul att du hittade till min blogg...var det genom en annan kanske ;)
    Visste inte att våra groddjur var fridlysta...alltid lär man sej något nytt...det var lite svårt att hitta till din (rätt) blogg...
    Ha en fin Valborg!
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej kul att du lärt dig något ;-) Inte bra att det var svårt att hitta hit, det ska jag försöka lösa. Ha det gott!

      Radera
  3. Ganska konstigt egentligen att man själv oftast känner sig ganska tom på energi när den mest energirika årstiden är på gång. Men när man ser hur allt dyker upp i trädgård och ute i naturen, så brukar åtminstone jag känna att jag blir piggare och på bättre humör. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kanske blir lite övermäktigt i början, sedan så brukar det vända och framförallt under semestern :-)

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...