4 juni 2017

Bananpannkakor med kokos

Bannanpannkakor är ju bara så enkelt och gott, jag gör detta på helgen när man har lite mer tid. Men det går väldigt fort att göra. Här kommer ett recept till ca 1-2 port, beroende på hur stor man är i maten. Jag gillar att äta minst 2 ägg till frukost så man står sig. Dessa är lite mer mättande och gluten och mjölkfria även för de små barnen.


2 ägg
 0,5 ekologisk banan
 1 tsk fiberhusk
1 msk riven kokos
kokosolja

Vispa äggen, mosa bananen och blanda allt i en skål. Man kan också köra allt i en matberedare då blir smeten slät, annars får man lite bananbitar. Jag upplever att det är enklast att steka lite mindre pannkakor, mer som små plättar. Då håller de ihop bra. Stek med kokosolja och inte för varmt. Jag kör på 8-9 (av 12) på min spis. Annars bränns det lätt fast om man har gjutjärn som jag använder.




foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...