12 juni 2017

Göra ekologisk plommonpuré

Länge så hade liten problem med magen och vi köpte då plommonpuré tyvärr fanns inte ekologisk sådan i vår butik. Men jag kom på att man kan ju göra egen av torkade plommon. Jag tycker det var rätt smidigt och sedan fryste jag in dem i träningar, dock blev de väldigt krämiga och mjuka trots att jag frös in dem. Det är nog för att de inte innehåller så mkt vatten. Men man kanske kan frysa in större bitar så blir det lite enklare att hantera. Eller förvara i kylen. Nu verkar det som magen är bättre (när jag slutade med plommon?!).

1 pkt torkade plommon
vatten
fiberhusk

Lägg plommonen i blöt över natten. Jag fyllde vatten så det precis täckte plommonen i skålen, jag lät de stå i kylen över natten. På bilden har jag just tagit ut dem ur kylen, de har då dragit åt sig av vattnet. Sedan mixade jag allt inkl vattnet i matberedare. Tillsätt mer vatten efter önskad konsistens.



foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...