2 september 2017

Färga håret utan kemikalier med henna och örter Copper Brown

Egentligen förstår jag inte varför jag inte kommit på detta förut. Jag färgar ju allt annat med olika växter så varför inte göra det även med håret? Jag har alltid gillat att färga håret, det är kul med lite förändring och så tycker jag att min hårfärg är lite tråkig. Men både min sjukdom, graviditet och sedan amning har gjort att jag har avstått från detta just med tanke på antalet kemikalier som finns i hårfärg, både cancerframkallande och allergiframkallande. Men så läste jag hos Martina om hennafärg och örter och tänkte men det är klart det är detta jag ska prova.


Jag har köpt min färg på Skogsrospa, där köper jag allt nu förtiden. De har bland annat ett stort utbud av Maria Åkerbergs produkter, snabb leverans och bjuder ofta på någon liten present. (Ej sponsrat). Jag har provat den ekologiska hårfärgen Radico Organic hair colour, Copper Brown. Denna blev väldigt mörk och inte alls så koppar som jag hade hoppats. Får se om färger går ur så jag kan prova igen. Håret luktar ganska stark av örter även efter tvättat. Det krävs minst 2-3 tvättar innan det minskar avsevärt. Jag upplever också att håret "färgar av sig" när man borstar det den första tiden. Så det kan nog vara klokt att vara lite försiktig med vita textilier.

Ursäkta bildkvalitén tror jag behöver en selfiepinne. Håret till höger är Copper Brown efter 3 tvättar.


foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...