27 oktober 2017

Kosttilskott mot förkylning och ADHD

Nu är det dags att ladda inför hösten med kosttillskott?
Just nu har BodyStore 100kr rabatt vid köp över 400kr. Ange kod: OKTOBERFEST
Gäller t.o.m i 2017-10-29 23:59
Innehåller affiliatelänkar. 






D-/C- vitamin & Omega 3.

Nu ger solen inte längre oss den D vitamin dos vi behöver, D vitamin är fettlösligt och intas bäst i flytande form. Både C och D vitamin hjäper kroppens immunförsvar mot förkylning och influensa. C vitamin kan alltså också vara extra bra när jobb och skola börjar för att minska risken för förkylning. Jag försöker ta D-vitamin dagligen och en ganska hög dos C när jag känner att det börjar klia i halsen eller om någon i familjen är sjuk. Omega 3 är också bra för att minska inflammation i kroppen och har även visat sig minska risken för koncentrationssvårigheter ADHD i skolan. Dubbel bonus då när skolan börjar.


Just denna kombo med C, D vitamin och Omega 3 har förhindrat mig från att bli förkyld då min man var sjuk i flera dagar. Samt även gjort att min dotter fick en lindrig förkylningssmitta från min man. Hon var endast snorig i 1 dag när han låg utslagen flera dagar, samma med höstblåsor som hon fick, tycker jag var ganska lindrigt jämfört med vissa andra. (Min man tog inget av dessa tillskott). Jag vet en i min systers bekantskapskrets vars barn med epilepsi har fått mycket positiva hälsoeffekter av Omega 3. 

En liten rolig sak är att vår dotter verkligen gillar Omega 3. Varje gång hon får skeden så säger hon Mmmm :-) Vet inte om det är grejen att hon får något lite "speciellt" på sked eller om hon verkligen gillar det. Hon är dock väldigt förtjust i räkor och just nu rödspätta, så hon kanske är en fiskälskare. 


foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt med de små molekylerna vad de kan ställa till med om de fattas i kroppen eller göra nytta när de kommer in i kroppen!

    SvaraRadera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...