29 december 2017

Spånkorg med läderhandtag

Att jag gillar naturmaterial och hantverk är väl ingen direkt hemlighet. Så när jag hittade en trasiga träspånkorg i vassen vid en parkering norpade jag den direkt. Den fick torka och är hur fin som helst i mina ögon. Men den har saknat handtag, man ser resterna av den som tidigare gick tvärs över långsidan. Jag har funderat på olika lösningar med läder och så snubblade jag över snarlik hos LittleEco, (på rea om man vill slå till). Så jag kopierade idén och satte handtagen (av ekologiskt garvat läder) på kortsidan. Den får fortsätta agera förvaringskorg i barnrummet. Liknande korgar kan gå att hitta på loppis eller second hand.








foto: Living by Miriam, LittleEco 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...