8 juli 2020

Tåspridare Correctoes recension


Jag började intressera mig för barfotaskor och våra fötters funktion för ca 3-4år sedan. Sedan dess har jag provat många olika skor och successivt bytt ut så gott som alla skor mot barfotavänliga. Det vill säga skor med bred läst för tårna att röra sig och inte klämmas ihop, platt sula då klack inte är naturligt för vår hållning. Samt en flexibel tunn sula som efterliknar rörelsen av att gå barfota. 

Nu på senare tid har jag även börjat kika mer i detalj på foten och framförallt tårna. Då jag har långa pektår som är något snedvridna tänkte jag att kanske tåspridare kunde hjälpa till att få dem raka. Främst använder man tåspridare för tår som har klämts ihop i smala skor. Kanske har man fått halux valgus. Men jag hoppas det kanske kan hjälpa mina tår. Det finns en uppsjö av tåspridare och tyvärr dåligt med bilder o recension om dem. Så jag tänkte skriva om de två sorterna jag provat. Jag började med att köpa ett par från Correctoes sedan provade jag ett par från 24.se.

Correctoes var löjligt dyra. De var mjukare än jag trodde, men hårdare än de från 24.se ni ser skillnaden i filmerna nedan. Den översta är Correctoes och den undre är från 24.se. Tyvärr skavde Correctoes på undersidan av ena tån så jag sålde vidare dem. Samt att de var för små för mig. 
De från 24 är väldigt mjuka och skaver inte på mig. Sen är ju priset mycket mer överkomligt tycker jag för den typen av produkt. 

Man ska börja ha tåspridaren ca 30min/dag, sedan öka 30min för varje dag. Man ska använda dem när man är aktiv och rör på sig. Jag har satt på mig dem direkt på morgonen för att inte glömma. 

Correctoes







.

foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...